''Öğretmenlik Paha Biçilmez Bir Meslek''

27 Kasım 2017

Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen “Öğretmenlik Mesleğinin Etkinliği ve Yetkinliğipaneli, Altunizade Yerleşkesi konferans salonunda geniş bir katılımla yapıldı.

Panelin açılış konuşmasını yapan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Bacanlı, öğretmenlik mesleğini insanla iletişim kurmayı gerektiren diğer mesleklerden ayırarak, mesleğin kutsallığının insanla insan olarak ilgilenmesinden kaynaklandığını söyledi. Bacanlı, “Doktor için sadece bir hasta olan insan, öğretmen için tüm yönleriyle gerçek bir insandır. Bu yüzden öğretmenlik kutsaldır.” dedi.

Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Gökçen Göçen’in yönetiminde yapılan panelde ilk sözü alan Göçen, iyi ve etkili öğretmenin öğrencilere model olan öğretmen olduğunu ifade ederek; öğrencilere yol gösteren, ilham veren daha çok öğretmene ihtiyaç olduğunu söyledi.

İyi öğretmenin 3 sırrı

İlk panelist İstanbul İl Milli Eğitim Yardımcısı Mustafa Uslu, kendi öğrencilik ve öğretmenlik anılarından, tecrübelerinden örneklerle etkili öğretmen modeli hakkında bilgi verdi. Birikim, samimiyet ve gayret iyi öğretmen olmanın sırrıdır diyen Uslu, bu 3 kriterle birlikte sağlanan etkinin öğrencilerin hayatında kalıcı olacağını ifade etti. Öğrencinin kalbine dokunarak, onları yapabilecekleri noktasında cesaretlendirerek eğitim sürecine dâhil etmenin önemini vurgulayan Uslu, yaşantısıyla örnek olan öğretmenlerin çoğalması temennisiyle sözlerini sonlandırdı.

Farklı öğretme yöntemleri geliştirilmeli

Akay Eğitim Kurumları Kurucu Müdürü Bedi Aydın, Mustafa Uslu’nun mesleğin daha çok kutsal tarafını ilgilendiren 3 kriterine ek olarak mesleğin bilimsel yönünü içeren kıstasları sıraladı. Alan bilgisi, öğretme yöntemi ve sınıf yönetimine vâkıf bir öğretmenin yetkin öğretmen olduğunu aktaran Aydın, öğretmen adaylarına özellikle öğretme yöntemi konusunda geniş düşünmelerini tavsiye etti. Farklı karakterdeki öğrencilerden oluşan bir sınıfta farklı öğrenme süreçlerine ihtiyaç olduğunu belirten Aydın, bu nedenle öğretmenlerin farklı öğretme yöntemleri geliştirmelerinin zaruri olduğu belirtti.

“Öğretmen, öğrencinin ihtiyaçlarıyla toplumun beklentisini dengeler”

Son panelist Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Serdal Seven, öğretmenin sorumluluk duygusu üzerinde geliştirdiği konuşmasında, sorumluluk düzeyinin yetkinlik düzeyini de belirlediğini kaydetti. Yalnızca ders anlatmakla yetinen, öğrencinin ihtiyaçlarından bağımsız bir anlayış geliştiren öğretmen modeliyle sıkça karşılaştıklarını aktaran Seven, öğretmenliğin öğretmekten fazlası olduğunu, bunun ötesinde beceriler gerektirdiğini aktardı. Öğrencinin ihtiyaçlarıyla toplumun beklentilerini bir arada denge içinde yürüten öğretmenin doğru bir öğretmen modeli çizdiğini ifade eden Seven, bu dengeyi kuramayan öğretmenlerin başarısızlıkla karşı karşıya kalacaklarını belirtti. Öğretmenlerin herhangi bir beklentiye girmeden insan yetiştirdiğini, bu nedenle paha biçilmez bir meslek icra ettiklerini vurgulayan Seven, öğretmen adaylarının bunun gururunun ve sorumluluğunun farkında olmalarını diledi.

“Öğretmenlik Mesleğinin Etkinliği ve Yetkinliği” paneli, soru-cevap faslının ardından sona erdi.